chicago - Reisverslag uit Park Row, Verenigde Staten van Guus SOMMERDIJK - WaarBenJij.nu chicago - Reisverslag uit Park Row, Verenigde Staten van Guus SOMMERDIJK - WaarBenJij.nu

chicago

Blijf op de hoogte en volg Guus

01 Januari 1970 | Verenigde Staten, Park Row

om 0900 uur vertrokken op weg naar chicago. toch weer zo'n 550 kilometer. het rijden uit de stad st. louis ging voorspoedig. van de voorstad ferguson hebben we weinig gezien of gemerkt en dat is maar goed ook. we hebben weer 5 stops onderweg. van de bungeon man , een reclamezuil van een man groot denk ik 12 mter. foto gemaakt. lunchen ter plaatse was er niet bij op maandag gesloten. dus onderweg gegeven, bij subway. het enige wegrestaurant waar je gewone broodjes kunt kopen. daarna doorgereen naar een gerestaureerd tankstation route 66 in Odell en een in authentiek staat. daarna doorgereden naar de Gemini man een zelfde manspersoon van 12 mter, allemaal ooit bedoeld om mensen te trekken voor het wegrestaurant. geminiman staat er nog steeds, maar het wegrestaurant is gesloten en te koop. ik wens de vrkoper veel succes. daarna naar chicago. op de weg er naar toe wordt het drukker en drukker. we staan om 14.30 uur gelukkig nog niet in de file , maar vanaf een kilometer of dertig is de totale 2 x 4 baansweg volledig bezet. dit is anders dan toen we vertrokken in los angeles, toen er sprake was van 2 x 8 baans wegen. rik en ik denken dat om 17.00 uur het verkeer hier volledig tot stilstand komt. met onze autonavigatie bereiken wij ons hotel tegenover milleniumpark. gelukkig kunnen we de koffers even uitladen en inchecken terwijl de auto voor het hotel mag blijven staan. we kunnen de auto parkeren in de hotelgarage voor 55 dollar per nacht. vooraf hebben we daar al rekenig mee gehouden, want in tegenstelling tot los angels kun je met auto hier niets doen, dan stilstaan. na het inchecken een laatste tankbeurt in de stad en vervolgens de auto ingeleverd bij national het autoverhuurbedrijf. gelukkig dat ik van te voren alle routes al heb uitgestippeld, anders was het denk ik een stress volle dag geworden. wordt vervolgd.