st. louis - Reisverslag uit Lacledes Landing, Verenigde Staten van Guus SOMMERDIJK - WaarBenJij.nu st. louis - Reisverslag uit Lacledes Landing, Verenigde Staten van Guus SOMMERDIJK - WaarBenJij.nu

st. louis

Blijf op de hoogte en volg Guus

01 Januari 1970 | Verenigde Staten, Lacledes Landing

vandaag na een goed ontbijt, vertrokken. de eerste stop was de caverns. een grottenstelsel. daarvoor via een zeer mooie rit van de route 66 weer vele mooie stekjes gezien. het landschap is hier weer groen zoals in nederland. armoede is minder, huizen zijn groter en amerika is schoon. de meramic caverns is een groot grotten stelsel waar jesse james de bankrover zijn spullen verstopte en verdeelde. aangekomen bij de kassa, zou de toer beginnen. wij zagen niemand anders en wat we al dachten, we kregen een tour voor 2 personen. we hebben ook daar weer foto's gemaakt. het was er echter wel donker, zodat niet alle foto's even duidelijk waren. als afsluitng werd een video op de grondwand vertond met het amerikaanse volkslied. thuis zullen we deze nog een leer zullen zien, want il heb hem helemaal opgenomen. de video is typisch amerikaans. iedereen heeft in amerika nl.veel respect voor het volkslied, de amerikaanse vlag etc.etc. en naar ons "nederlands" idee is dit al snel overtrokken. daarna vertrokken naar st. louis. daar naar ted frozen custard gereden. wereldberoemd om zijn custardijs, dat omgekeerd niet uit het bakje valt. zie foto whatsapp. tegen 15.00 uur doorgereden naar het hotel. doen we dan toch nog zo'n 15 minuten over via de snelweg. aantal inwoners st. louis is zo'n 400000. na inchecken gelopen naar de gate arch. een grote boog die st. louis heefg laten bouwen als respect voor alle mensen die st. louis hebben opgebouwd. met een klein karretje naar boven. boven aangekomen een prachtig uitzicht op st. louis. ook hier veel foto van gemaakt. dadelijk lopen we naar het centrum. het is nu 1700 uur. wordt vervolgd.